Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

zaterdag 21 juni 2014

Watercoloring

De Less is More uitdaging van deze week heeft dit als thema. Erg leuk. Beetje spelen met inkt en zo :-)
Ik heb een geplastificeerd A-4tje liggen dat ik voor dit soort doeleinden kan gebruiken. Met de waterbrush en de inktkleuren Night of Navy, Bashfull Blue, Marina Mist en Concord Crush heb ik willekeurig streepjes en kronkeltjes op dat A-4tje gemaakt. Vervolgens met een nevelspuitje wat extra water en daarna mijn aquarelpapiertje op dat natte spulletje gelegd. Daarna met de heattool gedroogd en bestempeld met het schip en de meerpalen met vogels erop.
Met een gele marker wat sterren her en der op de kaart getekend en een stukje van de maan. Met een sponchdouber en nog wat Marina Mist inkt een denkbeeldige horizon geprobeerd te sponsen. Op de weerschijn van de maan in het water nog een klein beetje glitters om het water te benadrukken. Het geheel gemat op een stukje heel donkerblauw cardstock en dan is dit het eind resultaat.


8 opmerkingen:

  1. Not a lot of white space Ankie, but this scene is so atmospheric!
    Fabulous!
    Thanks so much
    Chrissie
    "Less is More"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super card

    Kathyk
    GDTM Simply Less Is More

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a great sea image, love this card.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super moody scene, lovely creation, though not much white space
    Thanks for joining us at Less is More
    Anne
    LIM Designer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great scene and painting.
    Thanks so much for sharing and taking part.
    Sarah xx
    Less is More

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie scene en kleuren! Misschien ook een kaart voor Craft a scene? http://craftascene.blogspot.co.uk/
    Zij hebben de uitdaging : By the sea op het moment. Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen