Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

woensdag 16 mei 2012

Tilda met bloemen - bijdrage EKEF 115

Goeiemorgen allemaal op deze (hier in elk geval) zonnige morgen. 

Vandaag plaats ik weer mijn - inmiddels standaard geworden - bijdrage aan de uitdaging van EKEF van gisteren. Ik heb hiervoor dit keer geen designpapier gebruikt, maar maakte het zelf van een stuk wit cardstock. Ik had vorige op een van de blogs (die van Dawn Griffith) iets heel leuks gezien en dat wilde ik zelf ook wel eens proberen. Ik heb een vierkant stuk wit cardstock genomen en dit in een ruit op mijn scor-pall gelegd. Vervolgens om de 2 cm een rillijn gemaakt, te beginnen vanuit het midden. Het kaartje een halve slag gedraaid en dit rillen nog eens op dezelfde manier herhaald. Daarna heb ik met blauwe stempelinkt van SU (brillant blue) over het papier gewreven net zo lang tot ik tevreden was met het vintage resultaat. Een hartstans van Nellie Snellen gestanst, een leuke tekst erop en een Tilda met bloemen ingekleurd in diverse kleuren blauw. Alleen de bloemen hebben een roze rode tint gekregen en voor de finishing touch nog een grijsblauw satijnlintje om de kaart gedaan. Ik maakte dit kaartje voor mijn  schoonmoeder om haar sterkte te wensen met het feit dat mijn schoonvader zaterdag met zijn fiets ernstig ten val was gekomen en voor een paar dagen in de verzorging werd opgenomen. Echter ik had het kaartje nog niet geschreven of we kregen zondagochtend bericht dat mijn schoonmoeder ook gevallen was en haar enkelbanden verrekt had. Die zat dus thuis met haar been op een stoel. Kortom, dubbele pech in huize van de Polder. Het kaartje heb ik dus maar meteen zondagmiddag geschreven en 's avonds bij haar thuis afgegeven. Al met al hadden we een heel rommelig raar weekend en hebben we van de moederdag niet echt meegekregen.
Dit is dan mijn kaartje geworden:


Tilda is ingekleurd met de voglende copics:
Gezicht: E93, 51, 00
Huid: E51, 00
Etiketje aan de bloemen: E0000
Haar: E08, YR27, 24, Y23, 21
Bloemen: BG99, 96 voor de blaadjes, de rozen: RV69, 19, 17
Bloesje: BG70, 11
Broek: B37, 34, 32 / omslag vd broek: B32, 21
Strikjes: B37
Knoopje: B37


6 opmerkingen:

  1. Wat is dit weer een schitterende kaart Ankie.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf kaartje, Ankie!
    Ik vind dat jij die uitdaging nu gewoon moet winnen, hoor!

    Groetjes van Dieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief kaartje met dat grote hart en die kleine bloemetjes. Leuke tekststempel ook.

    Fijn dat je meedoet met
    elke Kaart een Feestje!

    Warme groet, Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief kaartje!! Leuk gedaan zo met die ruitjes!!!
    Bedankt voor het meedoen bij EKEF!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een schatje!
    Hartstikke leuk dat je meedoet bij Elke Kaart een Feestje!!

    BeantwoordenVerwijderen