Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

maandag 15 februari 2016

Valentijn

Vandaag een kaart die ik maakte voor mijn eigen "Valentijn". Kon deze nog niet eerder plaatsen want anders zou hij hem al zien. En dat willen we natuurlijk niet.


Met de Going Global embossing folder emboste ik de achtergrond, maar niet voordat ik de mal had voorzien van blauwe inkt voor het water op de aardbol. Na het embossen heb ik heel voorzichtig met de brayer het groen erover gerold om de landdelen te benadrukken. Met de Sky is the Limit stempelde ik op een apart stukje cardstock het vliegtuigje en de wolkjes met het hartje. Beide knipte ik handmatig uit. Van vellum ponste ik nog een klein cirkeltje en plakte dit op de propeller om de beweging te suggereren. En vanwege de Valentijn maakte ik daar een middenstipje op in de vorm van een rood sterretje. Het hartje stanste ik uit rood cardstock en plakte ik op het hartvormige wolkje. Met de nummer 1 banner stempel uit de Affection Collection stempelde ik het vlaggetje links boven en zette dit voor een stoere look vast met nietjes. Uit de Nederlandse stempelset Er is er een jarig nam ik de tekst voor mijn lief en ponste dit uit met de Word Window pons. De basiskaart is zwart cardstock. Daarop een stuk rood en daarop kwam de geëmboste kaart. De randen van de bovenste laag voorzag ik trouwens met een zwarte rand met een stempel uit de Timeless Textures.
Kortom, een heleboel verschillende stempelsets gebruikt en toch een geheel gekregen.

1 opmerking:

  1. Wauw, wat heb je deze kaart gaaf gemaakt. Het vellum rondje is helemaal geweldig, het lijk inderdaad net of de propellers draaien.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen