Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

zaterdag 29 juni 2013

De moeilijkste vorm

Vandaag heb ik voor jullie een condoleancekaartje. Niet het meest prettige kaartje om te maken, maar ik had er van de week een nodig en ik heb de rouwkaart die ik ontving een klein beetje als uitgangspunt gebruikt. Het ging om een oudere dame en op de kaart stond een vlinder. Juist omdat het om een ouder iemand ging heb ik een ondergaande zon geprobeerd te maken en wat wegfladderende vlinders.
De zon heb ik gemaakt door eerst een van maskerpapier een cirkel te ponsen. Die heb ik op het cardstock geplakt en met sponsje heb ik de kleuren van de ondergaande zon "geveegd". Daarna het maskerpapier eraf gehaald en met dezelfde sponsjes maar zonder ze nog een keer over het inktpad te halen in de cirkel over het cardstock te gaan. Op de voorgrond nog wat extra met Marina Mist (alle kleuren zijn overigens van SU) een idee van water gecreëerd. Twee vlindertjes in bijpassende kleuren geplakt en de tekst van Inkerbellstamps gestempeld. Voor het chique heb ik de hoeken aan de rechterzijde afgerond met de cornerchomper.
Dit kaartje is ook meteen mijn bijdrage voor de zaterdag bij Scrapmydream.


2 opmerkingen:

  1. altijd moeilijk een condoleancekaartje, maar dit heb je wel heel goed gedaan. Erg mooi, en de tekst er bij ook.
    groeten Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, makkelijk zijn dit soort kaarten niet. Ik vind deze echt ontzettend mooi gedaan, Ankie! Ook de tekst is geweldig, die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen