Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

zaterdag 17 november 2012

Kerstkaart ZONDER traditioneel kerstpapier - uitdaging DCL

Goeiemorgen allemaal op deze (hier althans) zeer mistige ochtend.

Toen ik vanochtend mijn blog en de blogrol doorkeek op nieuwe kaartjes en uitdagingen, zag ik bij de Dutch Card Lovers een uitdaging die mij meteen prikkelde om hier aan mee te doen. Je moet een kerstkaart maken maar je mag geen kerstdesignpapier gebruiken. Dus of veel met cardstock werken of een heel ander soort dp en dan toch zorgen dat het een echt kerstkaartje is.

Ik heb ervoor gekozen om vooral veel wit cardstock te gebruiken. Dat vind ik zo chique. Ik heb eerst een vierkante basiskaart gevouwen. Vervolgens een matje van een met sneeuwvlokken geëmbost stuk wit cardstock. De sneeuwvlokken heb ik voorzien van een heel subtiel laagje stickles alleen is dat op de foto heel moeilijk terug te zien. Maar geloof me: het zit er echt. Daarna heb ik met een mooie stans twee opeenvolgende maten cirkels met hartjes gestanst, een scallopcirkel met een SU pons en een tekstempel van Nicole Kalsbeek-Verkooijen gebruikt. Een stempel van een duif (zowel tekst als duif zijn gestempeld met de nieuwe inkt van SU genaamd Cherry Cobbler. De duif heb ik handmatig uitgeknipt en in 3d op de kaart geplakt. Tot slot de scallop nog voorzien van witte pareltjes van de Action en een rood stikselrandje getekend langs het geëmboste deel en zie hier het resultaat:


10 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig geworden Ankie, heel stijlvol en chique, top weer.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi zo helemaal wit.

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart, heel fijntjes!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow Ankie, dit heb je echt heel mooi gedaan!
    liefs, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaart! je ziet wel, je hebt helemaal geen kerstpapiertjes nodig om een kerstkaart te maken.
    Hij heeft een hele sjieke uitstraling.
    Leuk dat je meegedaan hebt met DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh wat is deze kaart schitterend.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Heel mooi gedaan!
    Ziet er erg sjiek uit zo!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eenvoud siert ene schitterende kaart, Bedankt voor je deelname aan DCL.

    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vindt hem schitterend en idd erg sjiek. Heerlijk om zo'n kerstkaart te krijgen. :)
    Bedankt voor het meedoen met de DCL.

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een schitterend kaartje! Dank je wel voor je deelname bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen