Over mij

Mijn foto
Ik ben Ankie, getrouwd en heb 6 kinderen. Drie van mezelf (jongen, meisje, jongen) en drie aangetrouwd (meisje, jongen, meisje). Wij zijn de trotse opa en oma van Mattias (6/12/10) en Tijmen (07/01/11)en Joël (09/12/11). Op 25/12/13 kregen wij er Elize, onze eerste kleindochter bij. En op 7/1/2014 onze tweede kleindochter Joanna. Op 5/8/2016 kregen we onze derde kleindochter: Lydia. Ik maak al zo'n jaar of 30 zelf mijn kaarten. Ik maak mijn kaarten vooral door te stempelen, hoewel ik hierbij ook wel in 3D werk. In principe maak ik ze voor eigen gebruik, maar zo af en toe stel ik ze ook beschikbaar voor sponsoracties bij ons in de kerk, of maak ik ze op speciaal verzoek. Naast mijn hectische baan bij een dynamische organisatie, is het een welkome ontspanning om met de kaartjes bezig te zijn en het geeft mij weer nieuwe energie. Heb je nog vragen over de kaarten mail me dan op post - apestaartje - ankievandepolder.nl

vrijdag 3 februari 2012

Een nieuwe woning

Het heeft even geduurd, dit afdrukje heb ik al zeker een half jaar klaar liggen op mijn bureau om in te kleuren en steeds kwam ik er niet toe. Ik wist eigenlijk niet zo goed hoe. Het is zo'n gedetailleerd plaatje met ook best wel veel lijntjes etc. Maar afgelopen zondagmiddag heb ik toch een poging gewaagd en ben aan de slag gegaan met mijn copics. En het verraste me hoe leuk het werd. De bomen bijvoorbeeld heb ik ingekleurd door ze te stippelen. Eerst met een donkere olijfgroen, en vervolgens een middenkleur en een lichtere kleur. Terwijl ik ermee bezig was deed het me een beetje denken aan de schilderwijze van wijlen Bob Ross. Kennen jullie die nog?
Maandagmiddag heb ik er een kaart van gemaakt. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van ovale nestabilities en het hekje van Lea'bilities. Dat heb ik tweemaal gestantst, een keer uit donkerbruin en eenmaal uit groen papier. Vervolgens heb ik van het groene papier het grasrandje voorzichtig afgeknipt en op het bruine deel beplakt. Nog een charm van een sleutel eraan en handmatig de tekst een nieuwe woning toegevoegd. Bedankt weer voor het langskomen en ik vind het fijn als je een reactie wilt achterlaten.

3 opmerkingen:

  1. Wauw Ankie, het is net een echt schilderijtje! Wat heb je dit mooi gedaan en leuk zo met het hekje ervoor.

    Liefs en fijn weekend,

    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ankie, dit heb je écht mooi ingestippeld! ha, ha, wat een idee, en wat een effect! Super gewoon!
    groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat heb je dit mooi gekleurd!! Super mooie kaart en het hekje past er perfect bij! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen